Subaru Legacy 04-06 Kişisel İnceleme (Soch Motor)

Evet arkadaşlar 18 ay önce sattığım  legacy mi eski sahibini arayarak vermiş olduğu söze istinaden sağolsun  geri aldım.Subaru maceramı sıralarsak impreza-forester xt-outback-legacy ailenin son uyesi idi.Gelelim kısaca incelememize 
 

1.Performans:
Araç 138 bg soch motora sahip yetersiz degil ,ama kimsede benden outback ya da xt ile kıyaslama beklemesin :) ,aracın motor kondisyon gayet tatminkar rampada 1.5 ya da 1.6 gibi  bayılmıyor ,yedire yedire giderseniz gayette hızlanması iyi sadece ivmelenme konusunda bir turbo kadar etkili olmasını beklemeyin.

2.Yakıt:

Yakıt konusu bedavadan biraz fazla yakıyor sehir içinde dip gaz dahi gezsenız 11-12 lt ,uzun yolda 6.8-7.4 lt aralıgında 120-130 km ortalama hız ile.Outbackden sonra cebim baya rahatladı bu zamlardan sonra outbacki düşünemiyorum.Outback uzun yolda 10 lt ye kadar dusuyordu ,fakat sehir içinde masallah benı benden alıyordu,surekli tahrık etmesıde cabası.Her subarucunun yaşaması gerekli diye düşünüyorum H6 motoru :)

Bursa'dan aracı tekrar alıp  geldigimde  yaklaşık 39-40 lt full depo 430 km uzun yolda yakıt tuketımı oldu.Hız 130 km idi.Kullandıgım subarular içerisinde en az yakanı diyebilirim.Bu konuda cok memnunum.2 yıl önce yaptırmış olduğum afr ayarı halen sıkıntısız sorunsuz bir şekilde devam etmekte.

3.Konfor

Outbacke yetişemez zaten de impreza kadarda kötü degil orta diyelim Onuda komple yalıtım ile çözdüm ve bir kaç subaruya da uyguladım ilerleyen zamanlarda detaylı onuda anlatacağım inşallah.Yol sesini hissedilen derecede kestiğini rahatlıkla söyleyebilirim,uygulama yaptığım subarucu kardeşlerimiz de aynı şeyi söyledi.

4.Motor-sanzıman

Beni en cok almama ıten sebeblerden bırısıde en sorunsuz modellerden olması.Sekonder valf derdi yok,lpg uyumu subarular ıcerısınde önlerde,soch motor olması sebebıyle subab ayar malıyetı düşük,belki 165 hp lık legacy kadar ilk ivmelenmesi yok belki ama ondan daha sorunsuz diyebilirim.Sanzıman konusunda bıraz örselendım ,outback 5 ileri idi ve bır nebze iyiydi,cruıse aldıgımda rampalarda cok fazla devir yükseltme olayı olmuyordu fakat 4 ileri oldugu için sürekli devir yukarı aşağı rampalarda ,rahatsız ettigi için devre dışı bırakıp duzluge gelınce tekrar aktıf hale getiriyordum.Cvt bu konuda çok başarılı ,her ne kadar ilk ivmelenmesi tatmin etmese de yakıt ekonomisi ve vites geçiş olayı daha güzel.

5.Diger hususlar

Arac kozmetık olarak gayet diri şekli şemalini imprezadan sonra en cok bunda sevdım,iç  kozmetıkde torpıdoda catlamalar mevcut onları bir nebze hallettim , tamponlar elden geçirmeyi,farlar , döşeme ,pasta cila wax uygulaması yapıp  gorseldeki gibi yaza hazırlamayı hazırlarken de buradan paylaşmayı düşünüyorum.Sonuna kadar okuduğunuz için teşekkürler ,Merak ettikleriniz için DM den iletişime geçebilirsiniz.Selamlar saygılar..

Satmadan önceki halleri jantlar da değiştikten sonra yeni fotolar yakında 🙂

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Subaru Aux Problemi Çözümü

P0037-P0042 arıza kodu sorun ve çözümü (bank 2 oksijen Sensörü)

Far Parlatma - Sararma Giderme